Bezoek ons
Zandvaart 82A, Breezand
 
Maak een afspraak
0223 - 234 123
 
Stuur een bericht
info@praktijkzandvaart.nl
 
Onze openingstijden
Ma - Vr: 08:00 - 17:00
 
 

Praktijkinformatie

 
 

Afspraak maken

Telefonisch
U kunt telefonisch een afspraak maken tussen:
- 08.00u en 10.00u
- 10.30u en 12.00u
Voordat de afspraak ingepland wordt zullen de assistentes u een aantal vragen stellen. Dit heet triage en hiermee wordt onder andere de urgentie van uw zorgvraag ingeschat.
Visites aanvragen graag voor 10.00u.
Tussen 8.00u en 17.00u is de praktijk bereikbaar voor spoed. Buiten deze tijden vragen we u om contact op te nemen met de huisartsenpost in Schagen.
Patiëntenportaal
Deze optie is nog niet geactiveerd voor Praktijk Zandvaart, houd u de website in de gaten.
E-mail
Het maken van een afspraak via e-mail is niet mogelijk.
Afzeggen
Indien een afspraak niet door kan gaan dan vragen we u deze zo snel mogelijk te annuleren. Indien u de afspraak niet tijdig (uiterlijk 24 uur van tevoren) annuleert, kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
 
 

Consulten

Fysiek consult
Een consult bij de huisarts duurt maximaal 15 minuten. Dit is inclusief de tijd die de huisarts nodig heeft om het consult voor te bereiden, de dossiervoering en eventuele aanvragen of verwijzingen. Een consult is bedoeld voor één zorgvraag, heeft u meerdere vragen dan verzoeken we u deze te bewaren tot een volgend consult. Kan de tweede vraag niet wachten? Vraag dan bij het maken van de afspraak of er extra tijd ingepland kan worden.
Telefonisch consult
De assistente kan een inschatting maken of uw zorgvraag telefonisch kan worden afgehandeld, dit scheelt u een bezoek aan de praktijk. Ook kunt u zelf aangeven dat u liever een telefonisch consult hebt dan een fysiek consult. De huisarts belt u dan terug rond het middaguur. Een exact tijdstip kan niet worden gegeven.
E-consult
Als u een actief account hebt voor het patiëntenportaal kunt u een e-consult versturen. Geeft u in het e-consult duidelijk aan voor wie het bedoeld is, bijvoorbeeld voor de huisarts, POH of voor de assistente. Noteer hierbij ook de naam van de medewerker. Een e-consult is bedoeld voor een korte en duidelijke medische vraag die in één of hooguit enkele zinnen kan worden opgeschreven. Lukt het niet om uw vraag kort samen te vatten? Dan is een fysiek of telefonisch consult meer geschikt.
 
 

Herhaalrecepten

Via portaal
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week, herhaalrecepten aanvragen via het patiëntenportaal.
Telefonisch
Tussen 8.00u en 10.00u kunt u telefonisch een herhaalrecept inspreken. U kiest hiervoor optie 3 in het menu.
Herhaalservice
Bij de apotheek kunt u de herhaalservice aanvragen. Zodra uw medicatie op is, vraagt de apotheek dan een nieuw recept aan bij de huisarts. Als de huisarts akkoord is maakt de apotheek de geneesmiddelen klaar voor gebruik. Niet alle geneesmiddelen komen in aanmerking voor automatisch herhalen.
 

Uitslagen

Via portaal
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week, uitslagen inzien via het patiëntenportaal.
Telefonisch
Tussen 13.00u en 14.00u kunt u telefonisch uitslagen opvragen. Kies hiervoor optie 2 in het keuzemenu.